Nedávno jedna autorka zveřejnila blog, který by se myslím jmenoval "Většina muslimofobů zná muslimy jenom z rychlíku." No, tady se dá asi hodně polemizovat. Žijeme v globalizované a informační společnosti a asi není nutné všechno si prohlédnout a osahat, abychom tomu věřili. Tak např. AIDS.Většina z nás se s ním asi nesetkala, přesto z něj máme oprávněný strach. Nebo takový nacismus, přestože jakékoliv jeho projevy jsou zakázány zákonem, ti, kteří se narodili po r. 1945, se s ním nikdy ve skutečnosti nesetkali. Když skončila válka, byly mi právě 3 roky. A jediná moje výrazná vzpomínka na Protektorát B.u.M. je, jak náš nedělní oběd je vystrojen z 5 dkg salámu nakrájeného na 4 kolečka, obaleného ve strouhance, osmaženého a k tomu brambory. Tedy vzpomínka nijak inspirující. V našem okresním městě žil pan primář MUDr.G., který byl členem NSDAP, tak asi jako v určité době u nás většina pracujích byla členy ROH. Heiloval a chodil na partajní sešlosti. Když přišel konec války a deportace Němců, náš stát se k němu zachoval velmi pragmaticky (jako ostatně k další řadě potřebných odborníků), že nebyl odsunut. Zústala mu jeho vila, dále mohl léčit v mocnici, o jejíž výbavení se ostatně do značné míry sám zasloužil. Říkalo se o něm, že je to sice stará svině, ale že má zlaté ruce (byl chirurg) a taky zachránil desítky lidí. Pan dr. G. pochopil dobu, hnědou košili a naleštěné holínky nechal na dně skříně a byl hodný. Došlo mu, kdo chce s vlky býti, musí s vlky výti a ne naopak. Kdyby se pan dr. G. pokoušel např. naučit vlky místo vytí zpívat, nepochybně by dopadl velmi špatně, zřejmě by byl rovněž deportován, nebo se mu mohlo přihodit i něco horšího.
U afrických uprchlíků se dnes vyskytuje několik pověr. Když naší lidé v 50.a 60.letech prchali na západ, setkali se se vstřícností západních zemí a my prý jsme nyní povinni to Afričanům vrátit. Je tady jeden podstatný rozdíl. Některým našim emigrantům šlo doma o život, byli samozřejmě i ekonomičtí emigranti, ale většina z nich byla znechucena domácími poměry a venku hledala svobodu a demokracii, samozřejmostí bylo, že budou ctít místní zvyklosti a zákony. Nedovedu si představit, že by např. naše děti nosily v Německu rudé pionýrké šátky, protože složily pionýrský slib či že jim to nařizuje Kniha. Anebo že by skupina českých pracujích založila v továrně komunistickou buňku, protože jim to zaručuje svoboda projevu. Němci by na to nepochybně reagovali rázným "Marsch hinaus, du tschechische Ksindl!" a nepotřebovali by k tomu ani paní ombudsmaku Šabatovou, která jakési abstraktní principy upřednostňuje před bezpečností této země.
Naopak muslimové deroucí se do Evropy mají velmi ambiciozní požadavky. "Evropu dobyjeme bez boje, stačí nám k tomu výkonné dělohy našich muslimských ramlic." "Chceme tady právo šária." "Chceme tady mešity a naše školy." (Přitom např. čínské a vietnamské děti, které žijí u nás, vděčně navštěvují české školy.) "Vy nám nebudete říkat, jak bude Evropa vypadat, my si ji zařídíme podle svého." Atd. Nechává vás to klidnými a chladnými? Mě tedy rozhodně ne.
Další diskutovanou otázkou je bývalý kolonialismus. "Vy jste nás tady vyrabovali, tak to těď koukejte napravit!" Tady je velmi zajímavé rozlišovat. Tak začněmě Austrálií. Byl tam kdysi kolonialismus a pokud ano, strádá dnes proto tato země? A co Amerika? Ponechme stranou USA (kdysi anglická kolonie). Ale taková Brazílie se potichu vypracovala mezi ekonomické giganty, takže se dnes právem řadí ke skupině G7. A co Čína, Indie a Pakistán? Všechny tato 3 země vyvinuly atomovou bombu, no a Čína Indie mají velmi ambiciózní a úspěšný vesmírný program. Kupodivu ne tak Pakistán. No a v čem je vlastně liší Pakistán od Indie? Ne mnoho, vlastně pouhým náboženstvím. No, nestyďme se to přiznat, v Pakistánu je dominantní náboženství Islám. Afrika... asi jiná mentalita, než na východě Asie, no a to náboženství... Pokud nepovažujeme Izrael za typickou africkou zemi, tak žádné atomové bomby, žádný kosmický výzkum nikde v Africe nejsou. Většinou jenom bída, defraudace, korupce a válčení.
Za všechno prý může Kniha. Já osobně a řada Evropanů asi bude se mnou souhlasit, si této Knihy vážím asi tak, jako Knížky Ferdy mravence od Ondřeje Sekory, či jiných pohádek. Ostatně Bible je v Evropě již 2000 let a tóra ještě déle.
Jedno přísloví říká, že kobyla, která dodělává, kope okolo sebe. Je pravda, že arabské země patřily po určitou dobu k výkvětu civilizace. Arabům např. vděčíme za překlady řeckých filosofů a za různé technologie. Jenomže to už je dávno. Tak třebas Mao neměl čínskému lidu a zejména mládeži v určité době co nabídnout, tak vymyslel kulturní revoluci. No a někteří Arabové pochopili, že atlantickou civilizaci asi už nikdy mírovou cestou nepředběhnou. Vždyť i část arabské mládeže se začíná odvracet od islámu. Poslední a na první pohled lákavá šance je tu nevěřící Evropu zničit. Čím dříve to my Evropané vezmeme na vědomí a začneme s tím něco dělat, tím méně to bude bolet.
A na závěr něco trochu veselého. Je to básnička, která vyšla v r. 1969 v Mateřídoušce a jak jinak, stála šéfredaktora místo. Výchozí skutečnosti jsou trochu odlišné (doufám, že se zase nevrátí), ale určitá spojitost tady je.
Jiří Pištora: Lapkové
Žije, žije ve stepi,
jeden v suché otepi,
druhý v laptích pod pařezem,
třetí v díře mezi bezem.
Ať si jsou, tak kde jsou,
ať sem na nás nelezou.
Muslimové ano, či ne?
Další články blogera
Tato rubrika neobsahuje žádné články...
Další články z rubriky Ostatní
Ladislav Jakl
Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?
Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?
Milan Šupa
Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha
Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.
Jiří Herblich
Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství
Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.
Yngvar Brenna
Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi
Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.
Jan Andrle
Nový oblek
Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.
Počet článků 4 | Celková karma 0.00 | Průměrná čtenost 343 |
Usedlý důchodce, racionálního zaměření, který si rád všímá rozporuplných detailů a snaží se je uvádět na správnou míru. Někdo zanedbává logiku, jiný historická fakta. Občas mě baví na takovéto nedostatky upozorňovat.